Close
  • “Every single pine needle, every grain of sand at the beach, every fog in the dark woods…”, 2016, Acrylic on canvas, 82 7/10 × 82 7/10 × 2 4/5 in, 210 × 210 × 7 cm

  • “‘Who is it, and what have you come here for.’ The mountain stream water slipping quietly through the mossy crag was always cool and clear,…”, 2016, Acrylic paint on canvas, 82 7/10 × 79 3/10 × 2 4/5 in, 210 × 201.5 × 7 cm

  • “I suspect you will dry out this water, or otherwise drink it down. But the water will absolutely not perish. The water simply changed form and moved on…”, 2016, Acrylic on canvas, 82 7/10 × 102 2/5 × 2 4/5 in, 210 × 260 × 7 cm

  • “Broom of empty space/ Aufheben”, 2016, Acrylic on canvas with wooden frame, 9 4/5 × 7 1/10 × 1 1/5 in, 25 × 18 × 3 cm

  • “I suspect you will dry out this water, or otherwise drink it down. But the water will absolutely not perish. The water simply changed form and moved on…” & “Broom of empty space/ Aufheben”, 2016, Acrylic on canvas, 82 7/10 × 102 2/5 × 2 4/5 in, 210 × 260 × 7 cm, 9 4/5 × 7 1/10 × 1 1/5 in, 25 × 18 × 3 cm

  • “Logos / Beat ice in the quest for fire, point to heaven to receive fish”, 2016, Acrylic on canvas with wooden frame

  • “Ten figures borne from the navel / Vishnu”, 2016, Acrylic on canvas with wooden frame

  • “Tieholtsodi ’s back / Moon and sun still in the swamp”, 2016, Acrylic on canvas with wooden frame

  • “Land of Po pay / Old man’s clay”, 2016, Acrylic on canvas with wooden frame, 8 7/10 × 11 3/5 × 2 3/5 in, 22 × 29.5 × 6.5 cm

  • “Nestle in the mistletoe (your first shave)”, 2016, Acrylic on canvas with wooden frame, 7 1/10 × 9 4/5 in, 18 × 25 cm

Profile

  岡﨑乾二郎は、1955年東京生まれ。1982年 パリ・ビエンナーレ招聘以来、数多くの国際展に出品。
「灰塚アースワーク・プロジェクト」、「なかつくに公園」等のランドスケープ設計、
1994〜1995年「戦後日本の前衛美術—Scream Against The Sky」グッゲンハイム美術館・サンフランシスコ近代美術館、
2002年「ヴェネツィア・ビエンナーレ第8回建築展」(日本館ディレクター)、
2007年 現代舞踊家トリシャ・ブラウンとのコラボレーションなど、つねに先鋭的な芸術活動を展開してきた。
東京都現代美術館(2009~2010年)における特集展示では、1980年代の立体作品から最新の絵画まで俯瞰。
2014年BankART1929「かたちの発語展」では、彫刻やタイルを中心に最新作を発表した。

Awards

Solo Exhibitions

2017 「’Things’ never die. It only changes its form.」、A-things、東京
2016 Takuro Someya Contemporary Art、東京
2016 南天子画廊、東京
2016 「POST/UMUM=OCT/OPUS」展、風の沢ミュージアム、宮崎

Group Exhibition

2015 「おとなもこどもも考える ここはだれの場所?」、東京都現代美術館、東京
2015 Takuro Someya Contemporary Art、東京
2014 「かたちの発語展」、BankART1929、神奈川

Publication

2014 『ルネサンス 経験の条件』、文春学藝ライブラリー、文藝春秋
2004 『れろれろくん』、小学館
2004 『ぽぱーぺぽぴぱっぷ』、クレヨンハウス

Collection

  愛知県美術館
いわき市立美術館
大分市美術館
大阪市立近代美術館建設準備室
大原美術館
岡崎市美術博物館
北九州市立美術館
国立国際美術館
セゾン現代美術館
世田谷美術館
高橋コレクション
高松市美術館
タグチ・アートコレクション
千葉市美術館
東京都現代美術館
東京国立近代美術館
富山県立近代美術館
豊田市美術館
兵庫県立近代美術館
広島市現代美術館
文化庁
ベネッセアートサイト直島
三鷹市
 
 
広島県立女子大学
ファーレ立川(立川市)
福山市
ゆめおおおかアートプロジェクト(横浜市)

Others

Profile

  岡﨑乾二郎は、1955年東京生まれ。1982年 パリ・ビエンナーレ招聘以来、数多くの国際展に出品。
「灰塚アースワーク・プロジェクト」、「なかつくに公園」等のランドスケープ設計、
1994〜1995年「戦後日本の前衛美術—Scream Against The Sky」グッゲンハイム美術館・サンフランシスコ近代美術館、
2002年「ヴェネツィア・ビエンナーレ第8回建築展」(日本館ディレクター)、
2007年 現代舞踊家トリシャ・ブラウンとのコラボレーションなど、つねに先鋭的な芸術活動を展開してきた。
東京都現代美術館(2009~2010年)における特集展示では、1980年代の立体作品から最新の絵画まで俯瞰。
2014年BankART1929「かたちの発語展」では、彫刻やタイルを中心に最新作を発表した。

Awards

Solo Exhibitions

2017 「’Things’ never die. It only changes its form.」、A-things、東京
2016 Takuro Someya Contemporary Art、東京
2016 南天子画廊、東京
2016 「POST/UMUM=OCT/OPUS」展、風の沢ミュージアム、宮崎

Group Exhibition

2015 「おとなもこどもも考える ここはだれの場所?」、東京都現代美術館、東京
2015 Takuro Someya Contemporary Art、東京
2014 「かたちの発語展」、BankART1929、神奈川

Publication

2014 『ルネサンス 経験の条件』、文春学藝ライブラリー、文藝春秋
2004 『れろれろくん』、小学館
2004 『ぽぱーぺぽぴぱっぷ』、クレヨンハウス

Collection

  愛知県美術館
いわき市立美術館
大分市美術館
大阪市立近代美術館建設準備室
大原美術館
岡崎市美術博物館
北九州市立美術館
国立国際美術館
セゾン現代美術館
世田谷美術館
高橋コレクション
高松市美術館
タグチ・アートコレクション
千葉市美術館
東京都現代美術館
東京国立近代美術館
富山県立近代美術館
豊田市美術館
兵庫県立近代美術館
広島市現代美術館
文化庁
ベネッセアートサイト直島
三鷹市
 
 
広島県立女子大学
ファーレ立川(立川市)
福山市
ゆめおおおかアートプロジェクト(横浜市)

Others

scroll to top