Index
  • English
  • Japanese
  • News
  • contact
Special feature exhibition | Kenjiro Okazaki, Enrico Isamu Oyama, Rafaël Rozendaal

Takuro Someya Contemporary Art is pleased to announce a special feature exhibition of works by Kenjiro Okazaki, Enrico Isamu Oyama, and Rafaël Rozendaal, opening Saturday, March 6th. ________________ Special feature exhibition | Kenjiro Okazaki, Enrico Isamu Oyama, Rafaël Rozendaal Exhibition Period: Saturday, March 6, 2021 – Saturday, April 3 Open: Tue~Fri 11:00 a.m. – 6:00 p.m. Closed: Sun, Mon and National Holidays Takuro Someya Contemporary Art TSCA 3F TERRADA Art Complex 1-33-10 Higashi-Shinagawa Shinagawa-ku Tokyo 140-0002 Japan TEL 03-6712-9887 |FAX 03-4578-0318 |E-MAIL: gallery@tsca.jp ________________ Kenjiro Okazaki Kenjiro Okazaki (b. 1955) is a Japanese visual artist whose works span over several genres, including painting, sculpture, as well as landscape and architecture. Many of his works has been featured in public collections throughout Japan and in various exhibitions around the world. In 2002, Okazaki was selected as the director of the Japanese pavilion of the International Architecture Exhibition in Venice Biennale. His works include a collaborative performance ‘I Love my Robot’ with the choreographer Trisha Brown, premiered in early 2007. He received a Smithsonian Artist Research Fellowship at Hirshhorn Museum and Sculpture Garden (HMSG) in 2014. Okazaki is an active theoretician and critic, and has authored several books, including Renaissance: Condition of Experience (Bunshun Gakugei Library, 2015) featuring his analysis of Filippo Brunelleschi, and Abstract Art as Impact: The Concrete Genealogy of Abstract Art (Akishobo, 2018) which received the Minister of Education Award for Fine Arts in 2019. Enrico Isamu Ōyama Oyama (b. 1983) received his MFA from Tokyo University of the Arts in 2009. He has garnered critical acclaim within the contemporary art scene for his signature motif, the “Quick Turn Structure,” which has its origins in the visual language of aerosol writing and street culture. Major solo exhibitions include, among others, the Kanagawa Prefectural Gallery (JP), Fujisawa City Art Space (JP), Daiwa Anglo-Japanese Foundation, London (UK), Marianna Kistler Beach Museum of Art, Kansas (US), Pola Museum, Hakone (JP), Nakamura Keith Haring Museum, Yamanashi (JP), and Tower 49 Gallery, New York (US). Oyama’s publications include Against Literacy: On Graffiti Culture (LIXIL Publishing), The Real Faces of Street Art: New York Writing Culture (Siedosha), The Art in the Streets: From Twombly to Bansky (Kodansha). Additional, he served as editor of a special issue on aerosol writing for Japanese art magazine Bijitsu Techo and has collaborated with brands such as Comme des Garçons and Shu Uemura. Rafaël Rozendaal A pioneer of the net art scene, Rozendaal (b. 1980) is a Dutch-Brazilian artist who uses the internet as both his studio and his canvas. While he initially gained global prominence from his websites, Rozendaal has creatively utilized the internet—“the universal library”—to transcend these digital works into the physical world, be it his lenticular paintings, tapestries, and web installations. In 2018, Rozendaal held his first solo museum exhibition GENEROSITY at Towada Art Center in Aomori Prefecture, Japan. Other recent major exhibitions include, among others, the Whitney Museum of American Art, New York (USA), Centre Pompidou, Paris (FR), Dordrechts Museum (NL), Kunsthal Rotterdam (NL), Stedelijk Museum, Amsterdam (NL), and Hammer Museum, Los Angeles (USA). Publications include Home Alone (Three Star Books) and Everything, Always, Everywhere (Valiz).
特別展示|岡﨑乾二郎、大山エンリコイサム、ラファエル・ローゼンダール

3月6日(土)より、Takuro Someya Contemporary Artにて岡﨑乾二郎、大山エンリコイサム、ラファエル・ローゼンダールの3作家による特別展示を開催いたします。 展覧会概要: 特別展示|岡﨑乾二郎、大山エンリコイサム、ラファエル・ローゼンダール 会期:2021年3月6日(土)~ 4月3日(土) 開廊:火〜金 11:00 – 18:00 休廊:日曜・月曜・祝日 会場:Takuro Someya Contemporary Art 〒140-0002 東京都品川区東品川1-33-10 TERRADA Art Complex 3F TSCA プロフィール 岡﨑乾二郎 1955年東京生まれ。1982年パリ・ビエンナーレ招聘以来、数多くの国際展に出品。総合地域づくりプロジェクト「灰塚アースワーク・プロジェクト」の企画制作、「なかつくに公園」(広島県庄原市)等のランドスケープデザイン、「ヴェネツィア・ビエンナーレ第8回建築展」(日本館ディレクター)、現代舞踊家トリシャ・ブラウンとのコラボレーションなど、つねに先鋭的な芸術活動を展開してきた。 東京都現代美術館(2009~2010年)における特集展示では、1980年代の立体作品から最新の絵画まで俯瞰。2014年のBankART1929「かたちの発語展」では、彫刻やタイルを中心に最新作を発表した。長年教育活動にも取り組んでおり、芸術の学校である四谷アート・ステュディウム(2002~2014年)を創設、ディレクターを務めた。2017年には豊田市美術館にて開催された『抽象の力―現実(concrete)展開する、抽象芸術の系譜』展の企画制作を行った。2019年ー2020年には同じく豊田市美術館にて全館を使って絵画、彫刻、レリーフなど、旧作から最新作までを展示し、これまでの活動を網羅した「視覚のカイソウ」が開催された。 主著に『抽象の力 近代芸術の解析』(亜紀書房 2018年)、『ルネサンス 経験の条件』(文春学藝ライブラリー、文藝春秋 2014年)、『芸術の設計―見る/作ることのアプリケーション』(フィルムアート社 2007年)。『ぽぱーぺ ぽぴぱっぷ』(絵本、谷川俊太郎との共著、クレヨンハウス 2004年)。 『抽象の力 近代芸術の解析』にて、平成30年度(第69回)芸術選奨文部科学大臣賞(評論等部門)受賞。 大山エンリコイサム 1983年 東京生まれ。2009年 東京芸術大学美術研究科先端芸術表現専攻を修了。 エアロゾル・ライティングのヴィジュアルを再解釈したモティーフ「クイックターン・ストラクチャー」を起点にメディアを横断する表現を展開し、現代美術の領域で注目される。 神奈川県民ホールギャラリー(神奈川)、藤沢市アートスペース(藤沢)、大和日英基金(ロンドン)、マリアンナ・キストラー・ビーチ美術館(カンザス)、ポーラ美術館(箱根)、中村キース・ヘリング美術館(山梨)、タワー49ギャラリー(ニューヨーク)で個展を開催。 著書に『アゲインスト・リテラシー―グラフィティ文化論』(LIXIL出版)、『ストリートアートの素顔―ニューヨーク・ライティング文化』(青土社)、『ストリートの美術―トゥオンブリからバンクシーまで』(講談社選書メチエ)、企画監修に『美術手帖』2017年6月号エアロゾル・ライティング特集、コラボレーションに「コム デ ギャルソン 2012S/S ホワイトドラマ」「シュウ ウエムラ ヴィジョン オブ ビューティー コレクション vol.02 オートストリート」がある。 ラファエル・ローゼンダール 1980年オランダ生まれ。現在、ニューヨークをベースにしつつ彼のインスタグラムにみられるように世界中のあらゆる場所で制作を続けている。2000年からウェブ作品を発表し活動を続け、インスタレーション、レンチキュラー作品、ファブリック、詩作などの作品へとスタイルを広げている。2018年に十和田市現代美術館(青森)で初の美術館個展「GENEROSITY 寛容さの美学」を開催。近年の主な展覧会にホイットニー美術館(ニューヨーク)、ポンピドゥ・センター(パリ)、ドルトレヒト美術館(ドルトレヒト)、クンストハル美術館(ロッテルダム)、ステデリック・ミュージアム(アムステルダム)、アーマンド・ハマー美術館(ロサンゼルス)など。 著書には『Home Alone』(Three Star Books)、『Everything, Always, Everywhere』(Valiz)がある。

PAGE TOP

PAGE TOP

Takuro Someya Contemporary Art

〒104-0045 東京都中央区築地1-5-11 築地KBビル 1F
12:00~19:00(日曜・月曜・祝日休廊)
1F Tsukiji KB Bldg., 1-5-11 Tsukiji, Chuo-ku, Tokyo, 104-0045, Japan
12:00-19:00 (closed on Mon., Sun., Holidays)
TEL: +81-(0)3-6278-0136
FAX: +81-(0)3-6278-0137
For further information please contact at gallery@tsca.jp or 03 6278 0136. Visit us at tsca.jp
Please also visit the gallery on Facebook and Twitter.
(c) 2025 TSCA,LLP. All Rights Reserved.
designed by karappo